KAISDA K1-V e-bike bemutató

BGHU2536

Megint egy e-bike amiről nehéz eldönteni, hogy akarom-e, vagy sem...

Kezdjük is az elején.

Ide kattints a vásárláshoz, kupon is érkezett hozzá: BGHU2536. Ezzel az ára 715,99 USD EU raktárból!!

Első körben nem akartam én ebike-ot, mert minek, nem tekerek én annyit, hogy megérje nekem azt a 300.000 forintot. Aztán kaptam egy jó ajánlatot a konkurens webshoptól, amit nem hagyhattam ki. Kipróbáltam, nagyon tetszett, de hát úgy hozta a sors, hogy kb fél órát volt bicajom. Lenyúlta a párom, mert hogy milyen jó lesz ez neki munkába járni én meg úgyis kocsival megyek még oda is, ahová a király is egyedül jár. De azért kellett egy másik kerékpár, mostmár tényleg magamnak. Ismét a konkurencia ajánlata tetszett meg, ahol beszereztem egy dögös kétkerekűt, amivel akadtak némi gondok, ezt nem részletezem most, majd ha elkészül a cikk. Legyen elég annyi, hogy garanciális cserén van. Vissza a Banggood-hoz. Természetesen itt minden ment mint a karikacsapás a Banggood ajánlata volt a jobb ezt vásároltam meg. Hozzáteszem a gyerek sem akar tekerni ha nem fontos, pedig most kapott új bringát... Tehát ez a harmadik a sorban. Mivel nem szeretem az egyencuccokat, igyekszek mindenből olyat választani, amiből nincs, vagy nagyon kevés van a környezetemben. Ezért esett a választás erre a furcsa kinézetű bicajra.

A képen meglepően ronda, de elhiheted nekem, annyira nem gáz élőben! A matt feketére esett a választásom, de ezen kívül több színben is elérhető. Van fehér, zöld...hát egyik sem az én bringaszínem. A rendelésem 5 nap alatt megérkezett, ismét nekitámasztva a bejárati ajtónak. Miért jó ez, fel nem fogom.... Mivel a kerékpár érkezésekor szabadságomat töltöttem valahol (dehogy töltötted, dolgoztál valahol a világban. A szerk.) ezért a gyerek és a párom kapta online az információt, hogy mit és hogyan. Sajnos a dobozban nem érkezett user manual, tehát ha ilyen bicajt szeretnél, akkor elő kell venned a barkácstudásod.

Annyira nincs szétszedve, hogy ne tudd összeszerelni, mert a 10 éves fiamnak is sikerült. Viszont jól be van csomagolva! Mindenhol védőfólia és kötegelő, tehát egyben kell kibányászni a közel 30 kilós holmit a brutálnagy dobozból. Ha megszabadítottad minden felesleges védelemtől, akkor a kapott szerszámkészlettel 100%-osan össze is lehet szerelni. Sok tennivaló nincs, az első kerék és a kormány van leszerelve. Érdemes azért minden fontos csavart átnézni, nehogy meglepi legyen. Mivel ez egy összecsukható bringa, AZT AZ IMBUSZCSAVART tényleg nézd meg. A reteszelőkar csavarja nálam nem volt meghúzva, a párom alatt majdnem szétnyílt a bike. Biztos sokan emlékeztek még a szétnyíló Camping bájsziklire. Ez pont ugyanúgy összecsuklik, ha nem figyelsz oda. Elvileg a váltó és a fékek is beállítva érkeznek, érdemes azért az első próbakör után rápillantani, nekem az első lánckerék váltóján kellett állítani egy keveset. Meglepően gyorsan érkezett a messenger üzenet otthonról, hogy kész a bicaj, de egy ilyen is érkezett mellé: Houston! We have a problem! Ez a bicaj sem volt hajlandó bekapcsolni. Hiába nyomkodták a gombot a kijelzőn, csak nem kelt életre. Ugye nincs user manual, de még a neten sem találsz! Gondoltam ráírok a BG-s kollégára, talán lesz valami okos elmélete erre is. Reggelre érkezett is a válasz az elküldött videoshort-ra. Alul a kulccsal kell "elindítani" az akkupack-ot. Igen értem én, de ez miért nincs leírva valahol? Nem nézegetem a bicikli alját kérem! Adtam is tovább az infót.

Igen, itt alul kell a kapott kulccsal elindítani!

kulcs

A kulcs elfordítása után már a kijelző is használható állapotba került, felvillantak a piros ledek. A kerékpár menetkész, mivel az akkupack 80%-os töltöttségi állapotban volt. A mellékelt töltővel ilyenkor én nem szoktam szórakozni, azonnal megyek vele, kipróbálom, nyomkodom. A család nem így tett, használta a töltőt... Mivel ez csak egy 26 inch-es bicaj, igazából a gyereknek jó a méret, a párom közel 180 centijéhez már nagyon magasra kell emelni az ülést, emiatt a kormány alacsonyan lesz, de még a vállalható kategória. Ülése párnázott, viszont kis beállítás itt is szükséges, mert nagyon előrecsúszik rajt az ember tompora. Sok variálási lehetőség nincs, de bizonyos fokig testreszabható ez is az alján lévő imbuszcsavarral. Pár tesztkör után ismét kaptam az infót videochat-en, hogy azért lehetne jobb is ez a bringa. Na mondom, mostmár tényleg haza kell mennem megnézni, az nem lehet, hogy ennyire nem sikerült a választás. Ehhez még 7 napot kellett várnom, mire én is megtehettem vele az első köröket.

válto

Elérkezett a nagy nap, 900km autózás után azonnal belevetettem magam a kerékpár tesztelésébe. Első tapasztalatok alapján, egy tényleg fura szerzet ez a vázfelépítés. A "négyzetvas" váz elég vicces a szemnek, a 26 inches kerekekkel meg még nem is tűnik nagy bicajnak. Olyan nem is tudom feeling fogott el. Jobban megvizsgálva találtam rajt tesztelő szemmel pár apróságot, ami azért annyira nem tetszik. A hegesztések nem a vérprofi kategóriásak és nagyon eldugva, de találtam rajt gyári sérülést is. Viszont voltak jó dolgok is, mint a váltó ill. a váltókarok. Nem, nem a pro kategória, de nem is várom el. Viszont ezen van egyedül Shimano váltókar! A váltószerkezet viszont mindegyiken ugyanaz a Tourney!  Sajnálom, hogy a kis lánckerék nem piros, ezen jól mutatna.

fek

Szerkezetileg kapott csillapítást is, így jobban eladható manapság egy kétkerekű. Elől egy mezei rugós-olajos teleszkópot, középen pedig egy állítható (?) keménységű rugóstagot épített a gyártó. Az első teleszkóp az elején nem volt hajlandó mozdulni, hiába "kapcsoltam" ki vagy be. Pár erősebb nyomás után már megjött a kedve, de ez sem lesz egy fox teló. Keménysége nem állítható, de azért használható. Én mondjuk a nagyon puha bicajokat nem favorizálom. Középen a tag nem nagyon fogható hadra, lehet csak az én súlyom kevés neki, 120 kilóig van hivatalosan konfigurálna.

akku

A megállásról elől és hátul is tárcsafék gondoskodik, ez sem az hidraulikus fajta, hanem a rollereknél megszokott mechanikus, azaz bowdenes. Használható, sőt nekem jobban bejön mint a mostanában beállíthatatlan "patkófék". Nagy márkát itt sem kell elképzelni, egyszerű mint a faék. A betétek kissé nyikorgósak, lehet egy kis fékpaszta kellene rá és akkor jó lenne. Itt jegyzem meg, hogy a legutóbbi gyorskörnél vettem észre, hogy a fék egyenetlenül fog, rángatja a bicajt előre-hátra. Ennek a hibának a végére kell járnom, mert 800 méterről legurulni 200-ra pár perc alatt, akkor a végén kelleni fog az a fék! Fékkarok jó fogásúak, hatékonyak, reméljük bírják is a kiképzést, mert elég fontos alkatrész. Itt is kellett kicsit változtatnom, testreszabnom, nekem ez is egy kicsit magasan volt. 1 csavar és 3 perc kell csak. Első kerekemben gyárilag van egy kis nyolcas, de majd a téli pihenő előtt amúgy is lesz mindhárom bicajon egy kis szervíz, ezt is felírtam a táblára, tehát nem lesz elfelejtve.

Rátérek az elektromos részére, mert hát azért van ebike nem? Ezért van a teszt is nem? Nem érdekel senkit maga a bicaj, csak az, hogy mit tud elektromos módban.

kijelzo

Elektromos bringa révén elektromotor hajtja (amindenit micsoda felfedezés! A szerk.) egy akkupack-kal. Jelenleg ott tartunk, hogy a gyártók már nem tudják hová rejtsék a cellákat, hogy minél kevesebb látszódjon belőlük. Aki nézte az előző bicaj yt videót, ott látszik, hogy az italtartó helyét foglalja el. Ez egy kicsit furfangosabb helyen rejtegeti , bent a vázban, ahol még kevesebb eső érheti. A harmadik bicaj is a vázban hordja a pack-kot, de ez mindent visz. Alább a képen látszik, hogy az "elemeket" csak összecsukott (vagy szétnyitott? Melyik a helyes?) kerékpár állapotban lehet kiemelni, azaz kihúzni. Ezt csak akkor kell, ha meghibásodik, mert a töltéséhez kívül kapott egy gumifedeles csatlakozót. Tehát hagyd bent! Halkan jegyzem meg, ha nagyon odafigyelek, akkor hallom hogy nem tölti ki teljesen a vázat az akku, mert nagyobb bukkanóknál hallok némi zörgést. A 36Voltos 10,4 Ah-s battery a 250 Wattos mocit könnyyedén elindítja és akár 40-70 Km távolságig látja el szuflával. Igen 70Km! Az alföldön! Én a 40Km-t is erősnek találom mivel Highlander vagyok (fiatalabbaknak: hegylakó), ezért nekem a tekerés csak hegynek felfelé játszik. A hétvégén volt egy akkuteszt, mennyire szeret engem ha megkínzom.

csukva

Persze hasonlítgatjuk is a bicajokat motorikusan, erőben és sebességben is. Jelenleg sajnos csak kettőt, a nagytesztre várni kell a fentebb említett okok miatt. Kb 60%-os akkupack-al indultam a hegynek, a cél 609 méteres kilátóhoz feltekerni. A hétvégére tervezett 881 méteres tekerés elmaradt, sajna közbeszólt a természet. Gyalogtúra lett belőle... A konkurencia bicajával mellettem tekert a kisfiam, ami jó kis összehasonlítási alap. Ez erős, de a fokozatokban lassabb. Ezen is 5 lépcsőben állítható a tartomány, ezt a ledes kijelzőn nyomon is tudom követni. Természetesen a visszamaradt ionok is megmutatják magukat ugyanitt. Nincs a két bringa közt összhang... Kicsit másképp kapom a segítséget ennél, nem azonnal áll rendelkezésemre az 50 Nm nyomaték, hanem érezhetően fokozatosan kapom. Ez azért tetszik, hogy nem egyszerre nyél gázon megyünk. Ezzel talán spórolok is egy kis delejt. A hegynek felfelé mehetek akár 25Kmh-val is, ez egyben a maximális sebesség az EU szabályok szerint. Ennél gyorsabban erőből kell tudnom megoldani. Nem, nem akarom tenkjú! A bicaj segítségét a kettes fokozatban kértem, kelljen némi emberi energiát is belevinnem, hamár egyszer elmegyek sportolni. A hegyen szépen csörgedeztünk felfelé, a motorja meglepően halk és egyenletes haladást biztosít! Motorikusan ez tűnik a jobbnak, de várjuk meg a harmadik cangát! Mellékesen jelentem, hogy ezen a motor sokkal nagyobb mint a másik kettőn!  Az erdőmenetet is könnyedén veszi, pedig itt azért már kapott rendesen, de állta a sarat, pedig tényleg meredek volt felfelé. Nem volt már hová váltanom, de feltekertem és szépen felvitt a motoros rásegítő.... Ilyenkor azért érdemes odafigyelni, nem ész nélkül feltenni a legmagasabb fokozatba! A fékkarokon legyen rajt a kezünk, erre figyelmeztet a kis felirat is a kormányon! A fékkarok meghúzásával a motoros segítség AZONNAL kikapcsol! Amint felértünk a hegyre, kaptak a bicajok némi pihenőt, amíg megcsodáltuk a tájat. Ezután jött a fékteszt, amitől azért kicsit tartottam, főleg, hogy a 10 éves gyereket beleviszem a hülyeségbe. Miért is ne? Az adrenalinlöket kell neki is! Lefelé a hegyen nulla segítséged van, tuti hogy gyorsabb vagy mint az előírás. Egymás mellett csapattuk, néha kis fékezésekkel, de hagytuk, a csapágyak hadd tegyék a dolgukat. Voltak érdekes fékezések, a csikorgás lassan megszűnt, kopnia kellett egy kicsit, viszont a rángatás egyre erősebb lett a sebesség/lassulással arányosan. A végére kezdett idegesítő lenni, de bíztam a tudásomban, lesz ami lesz alapon csapattam, nem akartam elvenni a fiam kedvét, az a mosoly minden esést is megért volna nekem! Leérve a hegyről a pack-om 15% magassága lehetett, ugye a kijelzőn 5 pötty mutatja, de az utolsót már felfelé elértem. Mivel nem használtam erőből, mehetett a töltőre. 4,5 óra alatt teleszívta magát, jöhet a következő kör....

A bicaj nekem megérte az árát, igaz látok rajt némi hibát, de olyan helyeken, ahol más nem biztos hogy észreveszi. Ha belépő szint elég, bírod a furcsa formákat és megfelel a 26 coll, akkor ez egy jó bicaj. Nem TREK, nem is KTM, de ezt az ára is tükrözi! Összecsukva iszonyat ronda, nincs fogása, és szerintem a felsőkategóriás kombimba "sem" fér bele! Piszok nehéz és nincs fogása!  Persze, hiányolom a digitális órát, a hátsólámpát, de van emellett az a párezer forint amit még tudok rá költeni.... Hamarosan érkezik a nagy bringateszt, de ha megtetszett ez, akkor ne habozz, most lesz az akciós hét, lehet most lesz a legjobb ára!